Trots op onze vrijwilligers

Onze stichting bestaat uit vrijwilligers. Sommigen zitten in het bestuur of het bouwteam, de meesten gaan ook nog als vrijwilliger mee naar Bosnië om een huis te bouwen.

Ze bereiden zich voor, verzamelen hun gereedschap en maken alvast allerlei onderdelen die ze daar kunnen gebruiken. Er worden vrije dagen opgenomen en afspraken gemaakt over wie gaat rijden. Onderweg stoppen we één keer om te overnachten en lekker samen te eten (de reis- en verblijfskosten betalen de vrijwilligers overigens zelf). De volgende dag arriveren we in Doboj. We kunnen daar logeren in het OrangeHouse. Een plek waar we elke avond naar terug keren om uit te rusten en lekker te slapen.

Ook vrijwilligers bij Make Sense! worden?
Dat kan! Natuurlijk kunnen we geen tientallen mensen meenemen maar elk jaar zijn er plekken vrij en kun je je beschikbaar stellen. We zijn op zoek naar mensen die hun handen uit de mouwen kunnen steken. Je moet wel 18 jaar of ouder zijn en houden van klussen, (ver)bouwen, koken of schoonmaken. Ben je leermeester op een technisch bedrijf of docent van een technische hbo of mbo opleiding? Dan zijn we zeker geinteresseerd in jouw deelname!

Make Sense! educatief
In 2018 willen we een samenwerking aangaan met de technische school van Doboj. Om de mogelijkheden van een mini-stage voor jongeren uit Doboj, met belangstelling voor de bouw,  te onderzoeken. We zijn daarom op zoek naar Nederlandse docenten, eventueel met een Bosnische achtergrond, die het leuk vinden om dit project samen op te zetten. Voor één jaar of de komende jaren als aanvulling op wat we al in Bosnië doen.

Meld je aan bij Kees van Wuyckhuyse

Meer filmpjes bekijken?

Ga naar ons YouTube kanaal voor de vlogs van Kees van Wuyckhuyse en meer.